Envision, Create, Share

Welcome to HBGames, a leading amateur game development forum and Discord server. All are welcome, and amongst our ranks you will find experts in their field from all aspects of video game design and development.

Khai's Simple Window Helper 1.2 + img/gradient option

Khai's Custom Window Helper / Simple Font
Version: 1.2
Author: Khai
Release Date: 7/21/2008
Updated: 7/23/2008

# â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– 
# Khai's Custom Window Helper / Simple Font v1.2
# â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– 
# This is a simple custom edit for the Window Helper. It replaces the original
# with additional customization so you can resize, change the color/style of the
# backdrop, and disable/enable Window_Help. It's made easier for users with
# custom screen resolution to fix their helper position as well.
# Included features
# - Gradiant bar
# - Background bar
# - Text Color
# - Read more in the configuration for info
# Release 7/21/2008
# Update 7/23/2008
#
# Version History
# 1.0 - Initial release
# 1.1 - Minor Fixes, no noticible update 7/22/08
# 1.2 - Added  gradiant bars, background bar + minor fixes 7/23/08
#       and Object name draw idea by pim321.
#
# Should be compatable with most if not all scripts.
# Setup -> Place above Main, read more to config.
# Feel free to use, credit to me(Khai).
# â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– 

Code:
# â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– 
# Khai's Custom Window Helper / Simple Font v1.2
# â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– 
# This is a simple custom edit for the Window Helper. It replaces the original
# with additional customization so you can resize, change the color/style of the 
# backdrop, and disable/enable Window_Help. It's made easier for users with
# custom screen resolution to fix their helper position as well.
# Included features
# - Gradient bar
# - Background bar
# - Text Color
# - Read more in the configuration for info
# Released at [
# http://www.rpgrevolution.com/forums/?showtopic=17721
# http://www.rmxp.org/forums/index.php?topic=52176.0
# ]
# Release 7/21/2008
# Update 7/23/2008
#
# Version History
# 1.0 - Initial release
# 1.1 - Minor Fixes, no noticible update 7/22/08
# 1.2 - Added  gradient bars, background bar + minor fixes 7/23/08
#	   and Object name draw idea by pim321.
# 
# Should be compatable with most if not all scripts.
# Setup -> Place above Main, read more to config.
# Feel free to use, credit to me(Khai).
#
# â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– 
module KCWH 
# â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– 
# Config BEGIN
# Extra info displays the object name before the description. Examples below.
# Extra Info 
  K_Equip	 = true   # Display name before info if true e.g. 
  K_Skill	 = true   # "Potion - It heals" and without,
  K_Item	  = true   # "It heals" If false.
# â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– 
# Helper Frame Setting/Text Alignment 
  K_WH_ON	 = true   # Helper on/off (true/false) If false, no setup needed.
  K_Opacity   = 0	  # Help window frame opacity (0-255)
  K_WH_X	  = 544	# Help window frame width X  (Default: 544)
  K_WH_Y	  = 32	 # Help window frame height Y (Default:  32)
  K_WH_Z	  = 0	  # Determines if the helper is on top of other windows. 
					   #Increase to change layer setting. Higher #'s = Higher priority
  K_POSX	  = 0	  # Help window x position on screen
  K_POSY	  = 0	  # Help window y position on screen
  K_ALIGN	 = 1	  # Help text alignment [0 = left, 1 = center, 2 = right]
# â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– 
# Helper Backdrop SETTING/LOCATION/STYLE 
# This configures your Graphical Bar, not frame. If K_HW = false
# you do not need to configure this section.
  K_WH		= true   # Helper Backdrop on/off (true/false) ENABLE/DISABLE ALL
# â– â– â– â– â– â– â–  â–¼
# Important if Helper backdrop is turned on, you need to define this setting
# 0 = Normal color background bar 1 = Custom Image Background bar 2 = Gradient
  K_WH_BG	 = 2	  # 0 = default, 1 = image 2 = gradient
# â– â– â– â– â– â– â–  â–¼
  K_WH_BX	 = 0	  # Background Bar X-Displacement Default 0
  K_WH_BY	 = 0	  # Background Bar Y-Displacement Default 0 (12 For style)
  
# â–¼ CONFIGURE for setting = 0 â–¼ â– â– â– 
# This configures the helper background color if you just want a normal color style
#				  (RED,GREEN,BLUE,OPACITY) (0-255) (0,0,0,255) = black with 100% opacity
  K_WHC = Color.new(255, 0, 0, 150) # Helper backdrop color
#  
# â–¼ CONFIGURE for setting = 1 â–¼ â– â– â– 
  BG = ""	   # This is the name of your background image file, generally
				# height = 25 when creating it. The width depends on your screen
				# resolution
# â–¼ CONFIGURE for setting = 2 â–¼ â– â– â– 
# Start color   # Defined by your Window frame color from 0-31
  K_GBC1 = 3	# Total of 32 color squares indexing start from 0.
				# 
  K_GBC2 = 50   # *Note, if color is not defined it will be transparent E.G 50
# End color	 # 
  BG_W = 544	# Width of your gradient bar, this should match with your
				# Frame's width defined above (free customization for style)
  BG_H = 32	 # Height of your gradient bar, this should match with your
				# Frame's height defined above (free customization for style)
				# else leave it alone.
# â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– 
# This handles the Helper's Font Color [If turned on] 
  K_BGC = true		# TEXT Color Config below if = true, else leave alone
# Color Setting for help Text if the above K_BGC = true
  K_R = 0			# Red (0-255) 255 being pure red 0 = no red
  K_B = 255			  # Blue (0-255) 255 being pure blue 0 = no blue
  K_G = 0			  # Green (0-255) 255 being pure green 0 = no green
# Font Setup
# Font Setup 
# â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– 
  Enable_Text = true		 # Use Simple Font? Turn this to false if you have/use
							 # other Font scripts
  Font_Name   = 'Arial' # Font Name [some font examples : Arial ] Constantia
  Font_Size   = 16		   # Font Size
  Font_Bold   = true		 # Font Bold
  Font_Italic = false		# Font Italic
  Font_Shadow = true		 # Font Shadow
# â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â– â–   
# Config END
end
class Window_Help < Window_Base
  def initialize								
	super(KCWH::K_POSX, KCWH::K_POSY, KCWH::K_WH_X, WLH + KCWH::K_WH_Y)
	self.opacity = KCWH::K_Opacity
	self.visible = KCWH::K_WH_ON
  end
  def set_text(text, align = KCWH::K_ALIGN)
	if text != @text or align != @align
	  self.contents.clear
	  self.z = KCWH::K_WH_Z
	  def b_color1
		  return text_color(KCWH::K_GBC1)
	  end
	  def b_color2
		  return text_color(KCWH::K_GBC2)
		end
if KCWH::K_BGC == true
  self.contents.font.color.set(KCWH::K_R,KCWH::K_B,KCWH::K_G)
else
  self.contents.font.color = normal_color
  end		
if KCWH::K_WH == true	
if KCWH::K_WH_BG == 0
	  self.contents.fill_rect(KCWH::K_WH_BX, y=KCWH::K_WH_BY, contents.width, WLH - y, KCWH::K_WHC )
elsif KCWH::K_WH_BG == 1
	  bg_bitmap = Cache.system(KCWH::BG)
	  self.contents.blt(KCWH::K_WH_BX, KCWH::K_WH_BY, bg_bitmap, bg_bitmap.rect)
elsif KCWH::K_WH_BG == 2
		gc1 = b_color1
		gc2 = b_color2		   
		self.contents.gradient_fill_rect(KCWH::K_WH_BX, KCWH::K_WH_BY, KCWH::BG_W, KCWH::BG_H, gc1, gc2)
	  end
	 end
		  @text = text
		  @align = align
		  self.contents.draw_text(20, 0, self.width - 72, WLH, text, align)
	
  end
end
end
if KCWH::Enable_Text == true
class Font
  @@default_name = [KCWH::Font_Name]
  @@default_size = KCWH::Font_Size 
  @@default_bold = KCWH::Font_Bold 
  @@default_italic = KCWH::Font_Italic 
  @@default_shadow = KCWH::Font_Shadow 
end
if KCWH::K_Equip == true
class Window_Equip < Window_Selectable
  def update_help
  @help_window.set_text(item == nil ? "" :  item.name+" - "+item.description)
	end
end
end
if KCWH::K_Skill == true
class Window_Skill < Window_Selectable
  def update_help
  @help_window.set_text(skill == nil ? "" : skill.name+" - "+skill.description)
	end
end
end
if KCWH::K_Item == true
class Window_Item < Window_Selectable
  def update_help
  @help_window.set_text(item == nil ? "" : item.name+" - "+item.description)
	  end
	end
end
end

Screenshot:
http://img204.imageshack.us/img204/2041/kwhdemoyo8.jpg[/img]
http://img246.imageshack.us/img246/7981/example2ft8.jpg[/img]
http://img384.imageshack.us/img384/8815/53397289ku1.jpg[/img]



Place above main and customize/use. :)

NOTE: For the gradient bar, the colors are drawn from your Window color sheet. The little squares indexing from 0-31
EXAMPLE!
http://img299.imageshack.us/img299/3532/colorsxa1.jpg[/img]

This is my first script so be kind.
Comments/Suggestions/feedback are greatly welcomed!
 

Thank you for viewing

HBGames is a leading amateur video game development forum and Discord server open to all ability levels. Feel free to have a nosey around!

Discord

Join our growing and active Discord server to discuss all aspects of game making in a relaxed environment. Join Us

Content

  • Our Games
  • Games in Development
  • Emoji by Twemoji.
    Top