Envision, Create, Share

Welcome to HBGames, a leading amateur game development forum and Discord server. All are welcome, and amongst our ranks you will find experts in their field from all aspects of video game design and development.

Edit to Kingdom Hearts style main menu

Hey I found this main menu script which changes the main menu into a kingdom hearts style one (it uses one of moghunters scripts, animated title sofia) and I don't want anything changed in that area, all i need changed is the splash screen that comes up before it..

I already have a splash screen script, and the one in this kingdom hearts one is faulty anyway. So basically could someone remove the splash screen that comes up, so all that happens is the main menu shows up. Thanks :)
(if you need a demo with the graphics just ask me and I'll upload it)

Code:
#_________________________________________________

# MOG_Animated Title Sofia V1.1            

#_________________________________________________

# By Moghunter  

# [url=http://www.atelier-rgss.com]http://www.atelier-rgss.com[/url]

#_________________________________________________

module MOG

#Auto Fullscreen.   

FULL_SCREEN = false

#Logo Picture Name.

LOGO_PIC = "logo"

#Logo Time.

LOGO_TIME = 1

#Logo ME.

LOGO_ME = "003-victory03"

#Set Game Frame Rate (Default 40FPS).

PER = 40

#Random Music.

RAND_MUSIC = false

#Set Random Music.

MUSIC1 = "062-Slow05"

MUSIC2 = "058-Slow01"

MUSIC3 = "030-Town08"

#Active Title BGS.   

BGS_ON = false

#Set Title BGS.   

BGS = "004-Wind04"

#Set BGS volume.   

BGS_VOL = 10

#Transition Type.

TRANS_TITLE = "020-flat01"

#Transition Time.

TRANS_TIME = 5

#Texto para acessar o menu de opções(Press any Key)

T_B = "Press any key"

#Tamanho da fonte(Press any Key).

T_B_FONT = 28

#Posição do texto na horizontal.(Press any Key) 

T_B_X = 250

#Posição do texto na vertical.(Press any Key) 

T_B_Y = 300

#Som ao apertar a tecla.(Press any Key)

T_B_SE = "105-Heal01"

#Ativar Zoom reverso na imagem de fundo.

BACK_ZOOM = true

#Nome da picture de opções de comando.

#É necessário ter 3 picures nomeadas com

#o nome abaixo mais o prefixo _01 , _02 e _03.

COM = "Com"

#-----------------

# Imagem de Fundo 

#-----------------

PIC_FD = "Back2"#Nome da imagem.

PIC_FD_OX = 0  #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FD_OY = 0  #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FD_PRIOR = 1 #Prioridade da imagem.

PIC_FD_OPA = 255 #Transparência da imagem.

PIC_FD_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

#-----------------

# Letras do Titulo

#-----------------

PIC_TEXTO = "Texto2"#Nome da imagem.

PIC_TEXTO_OX = 0  #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_TEXTO_OY = 0  #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_TEXTO_OPA = 0 #Transparência Inicial da imagem.

PIC_TEXTO_PRIOR = 9 #Prioridade da imagem.

PIC_TEXTO_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

#-----------------

# Imagem Camada 1

#-----------------

PIC_FOG1 = "Fog01" #Nome da imagem.

PIC_FOG_RAND = true #Ativar Sistema de Vento.

PIC_FOG_MOV = 0  #Time para mudar de direção. 

PIC_FOG_OX_01 = 0  #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG_OY_01 = 0 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG_OX_02 = 0  #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG_OY_02 = 0 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG1_PRIOR = 0 #Prioridade da imagem. 

PIC_FOG1_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

PIC_FOG1_ZOOMX = 0 #Zoom da imagem na horizontal.

PIC_FOG1_ZOOMY = 0 #Zoom da imagem na vertical.

PIC_FOG1_OPA = 255 #Transparência da imagem.

#-----------------

# Imagem Camada 2

#-----------------

PIC_FOG2 = "Fog02" #Nome da imagem.

PIC_FOG2_RAND = true #Ativar Sistema de Vento.

PIC_FOG2_MOV = 0 #Time para mudar de direção.  

PIC_FOG2_PRIOR = 0 #Prioridade da imagem. 

PIC_FOG2_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

PIC_FOG2_ZOOMX = 0 #Zoom da imagem na horizontal.

PIC_FOG2_ZOOMY = 0 #Zoom da imagem na vertical.

PIC_FOG2_OX_01 = 0 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG2_OY_01 = 0 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG2_OX_02 = 0 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG2_OY_02 = 0 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG2_OPA = 50  #Transparência da imagem.

#-----------------

# Imagem Camada 3

#-----------------

PIC_FOG3 = "Tree2"  #Nome da imagem.

PIC_FOG3_RAND = false #Ativar Sistema de Vento.

PIC_FOG3_MOV = 100 #Time para mudar de direção.  

PIC_FOG3_PRIOR = 7 #Prioridade da imagem. 

PIC_FOG3_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

PIC_FOG3_ZOOMX = 1 #Zoom da imagem na horizontal.

PIC_FOG3_ZOOMY = 1 #Zoom da imagem na vertical.

PIC_FOG3_OX_01 = 3 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG3_OY_01 = 0 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG3_OX_02 = -3 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG3_OY_02 = 3 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG3_OPA = 255 #Transparência da imagem.

#-----------------

# Imagem LEAF - 01

#-----------------

PIC_LEAF1 = "Leaf01" #Nome da imagem.

PIC_LEAF1_RAND = true #Ativar Sistema de Vento.

PIC_LEAF1_MOV = 200  #Time para mudar de direção. 

PIC_LEAF1_PRIOR = 10 #Prioridade da imagem. 

PIC_LEAF1_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

PIC_LEAF1_ZOOMX = 1 #Zoom da imagem na horizontal.

PIC_LEAF1_ZOOMY = 1 #Zoom da imagem na vertical.

PIC_LEAF1_OX1 = 1 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_LEAF1_OY1 = 1 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_LEAF1_OX2 = 1 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_LEAF1_OY2 = 1 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_LEAF1_OPA = 255 #Transparência da imagem. 

#-----------------

# Imagem LEAF - 02

#-----------------

PIC_LEAF2 = "Leaf02" #Nome da imagem.

PIC_LEAF2_RAND = true #Ativar Sistema de Vento.

PIC_LEAF2_MOV = 150 #Time para mudar de direção. 

PIC_LEAF2_PRIOR = 8 #Prioridade da imagem. 

PIC_LEAF2_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

PIC_LEAF2_ZOOMX = 1 #Zoom da imagem na horizontal.

PIC_LEAF2_ZOOMY = 1 #Zoom da imagem na vertical.

PIC_LEAF2_OX1 = 2 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_LEAF2_OY1 = 2 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_LEAF2_OX2 = 2 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_LEAF2_OY2 = 2 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_LEAF2_OPA = 255 #Transparência da imagem. 

#-------------------------------------------------------------------------------

#Movimento de Dispose.

#-------------------------------------------------------------------------------

#Alterar movimento ao escolher uma opção de comando.

DIS_MOV = true

#Tempo do movimento

DIS_TIME = 80

#Redução da Transparência imagem.

DIS_PIC1_OPA = 0

DIS_PIC2_OPA = 5

DIS_PIC3_OPA = 0

DIS_PIC4_OPA = 0

DIS_PIC5_OPA = 0

DIS_PIC6_OPA = 0

DIS_PIC_LEAF1_OPA = 5

DIS_PIC_LEAF2_OPA = 5

#Movimento da imagem

DIS_PIC1_OX = 0

DIS_PIC1_OY = 0

DIS_PIC2_OX = 0

DIS_PIC2_OY = 0

DIS_PIC3_OX = 0

DIS_PIC3_OY = 0

DIS_PIC4_OX = 0

DIS_PIC4_OY = 0

DIS_PIC5_OX = 4

DIS_PIC5_OY = 0

DIS_PIC6_OX = 0

DIS_PIC6_OY = 0

DIS_PIC_LEAF1_OX = 0

DIS_PIC_LEAF1_OY = 0

DIS_PIC_LEAF2_OX = 0

DIS_PIC_LEAF2_OY = 0

#Zoom da imagem

DIS_PIC1_ZOOMX = 0

DIS_PIC1_ZOOMY = 0 

DIS_PIC2_ZOOMX = 0

DIS_PIC2_ZOOMY = 0 

DIS_PIC3_ZOOMX = 0

DIS_PIC3_ZOOMY = 0 

DIS_PIC4_ZOOMX = 0

DIS_PIC4_ZOOMY = 0 

DIS_PIC5_ZOOMX = 0

DIS_PIC5_ZOOMY = 0 

DIS_PIC6_ZOOMX = 0

DIS_PIC6_ZOOMY = 0 

DIS_PIC_LEAF1_ZOOMX = 0

DIS_PIC_LEAF1_ZOOMY = 0 

DIS_PIC_LEAF2_ZOOMX = 0

DIS_PIC_LEAF2_ZOOMY = 0

end

$mogscript = {} if $mogscript == nil

$mogscript["title_sofia"] = true

#-------------------------------------------------------------------------------

# Scene_Title

#-------------------------------------------------------------------------------

$full_screen = 0

class Scene_Title  

  def main

    if $BTEST

      battle_test

      return

    end

    $full_screen += 1

    if MOG::FULL_SCREEN == true and $full_screen == 1

    $showm = Win32API.new 'user32', 'keybd_event', %w(l l l l), ' ' 

    $showm.call(18,0,0,0) 

    $showm.call(13,0,0,0) 

    $showm.call(13,0,2,0) 

    $showm.call(18,0,2,0)

    end         

    $data_actors        = load_data("Data/Actors.rxdata")

    $data_classes       = load_data("Data/Classes.rxdata")

    $data_skills        = load_data("Data/Skills.rxdata")

    $data_items         = load_data("Data/Items.rxdata")

    $data_weapons       = load_data("Data/Weapons.rxdata")

    $data_armors        = load_data("Data/Armors.rxdata")

    $data_enemies       = load_data("Data/Enemies.rxdata")

    $data_troops        = load_data("Data/Troops.rxdata")

    $data_states        = load_data("Data/States.rxdata")

    $data_animations    = load_data("Data/Animations.rxdata")

    $data_tilesets      = load_data("Data/Tilesets.rxdata")

    $data_common_events = load_data("Data/CommonEvents.rxdata")

    $data_system        = load_data("Data/System.rxdata")

    $game_system = Game_System.new

    s1 = ""

    s2 = ""

    s3 = ""

    @command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3])

    @command_window.opacity = 0

    @command_window.x = 0 - @command_window.width / 2

    @command_window.y = 0

    @command_window.visible = false

    @command_window.active = false    

    @mb01 = Plane.new

    @mb01.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_FD)

    @mb01.opacity = MOG::PIC_FD_OPA

    @mb01.z = MOG::PIC_FD_PRIOR

    @mb01.blend_type = MOG::PIC_FD_BLEND 

    @mb02 = Plane.new

    @mb02.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_TEXTO)

    @mb02.z = MOG::PIC_TEXTO_PRIOR

    @mb02.opacity = MOG::PIC_TEXTO_OPA

    @mb02.blend_type = MOG::PIC_TEXTO_BLEND     

    @mb03 = Plane.new

    @mb03.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_FOG1)

    @mb03.z = MOG::PIC_FOG1_PRIOR

    @mb03.zoom_x = MOG::PIC_FOG1_ZOOMX 

    @mb03.zoom_y = MOG::PIC_FOG1_ZOOMY 

    @mb03.blend_type = MOG::PIC_FOG1_BLEND

    @mb03.opacity = MOG::PIC_FOG1_OPA

    @mb04 = Plane.new

    @mb04.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_FOG2)

    @mb04.z = MOG::PIC_FOG2_PRIOR

    @mb04.zoom_x = MOG::PIC_FOG2_ZOOMX 

    @mb04.zoom_y = MOG::PIC_FOG2_ZOOMY 

    @mb04.blend_type = MOG::PIC_FOG2_BLEND 

    @mb04.opacity = MOG::PIC_FOG2_OPA

    @mb05 = Plane.new

    @mb05.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_FOG3)

    @mb05.z = MOG::PIC_FOG3_PRIOR

    @mb05.zoom_x = MOG::PIC_FOG3_ZOOMX 

    @mb05.zoom_y = MOG::PIC_FOG3_ZOOMY 

    @mb05.blend_type = MOG::PIC_FOG3_BLEND 

    @mb05.opacity = MOG::PIC_FOG3_OPA

    @mb07 = Plane.new

    @mb07.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_LEAF1)

    @mb07.z = MOG::PIC_LEAF1_PRIOR

    @mb07.zoom_x = MOG::PIC_LEAF1_ZOOMX 

    @mb07.zoom_y = MOG::PIC_LEAF1_ZOOMY    

    @mb07.blend_type = MOG::PIC_LEAF1_BLEND  

    @mb07.opacity = MOG::PIC_LEAF1_OPA 

    @mb08 = Plane.new

    @mb08.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_LEAF2)

    @mb08.z = MOG::PIC_LEAF2_PRIOR

    @mb08.zoom_x = MOG::PIC_LEAF2_ZOOMX 

    @mb08.zoom_y = MOG::PIC_LEAF2_ZOOMY    

    @mb08.blend_type = MOG::PIC_LEAF2_BLEND      

    @mb08.opacity = MOG::PIC_LEAF2_OPA    

    @bot = Sprite.new

    @bot.bitmap = Bitmap.new(160,100)

    @bot.x = MOG::T_B_X

    @bot.y = MOG::T_B_Y

    @bot.z = 9999

    @bot.opacity = 0

    @bot.bitmap.font.size = MOG::T_B_FONT

    @bot.bitmap.font.bold = true

    @bot.bitmap.draw_text(0, 20, 160, 64, MOG::T_B)

    @bot2 = Sprite.new

    @bot2.bitmap = Bitmap.new(160,100)

    @bot2.x = MOG::T_B_X

    @bot2.y = MOG::T_B_Y

    @bot2.z = 9998

    @bot2.opacity = 0

    @bot2.bitmap.font.size = MOG::T_B_FONT

    @bot2.bitmap.font.bold = true

    @bot2.color.set(0,0,0)

    @bot2.bitmap.draw_text(2, 22, 160, 64, MOG::T_B)

    @com = Sprite.new

    @com.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::COM + "_01")

    @com.z = 10000

    @com.opacity = 0

    @com.y = 300

    @logo = Plane.new

    @logo.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::LOGO_PIC)

    @logo.z = 999999

    @logo.opacity = 0    

    @time = 0

    @time_zoom = 0

    @time_music = 0

    @time_logo = MOG::LOGO_TIME 

    @logo_r = 0

    @rs = 0

    @mb01.visible = false      

    @mb02.visible = false  

    @mb03.visible = false  

    @mb04.visible = false  

    @mb05.visible = false  

    @mb07.visible = false  

    @mb08.visible = false  

    @com.visible = false  

    @logo.visible = true

    @continue_enabled = false

    for i in 0..3

      if FileTest.exist?("Save#{i+1}.rxdata")

        @continue_enabled = true

      end

    end

    if @continue_enabled

      @command_window.index = 1

    else

      @command_window.disable_item(1)

    end

    Audio.bgm_stop

    Audio.me_stop

    Audio.bgs_stop

    if MOG::BGS_ON == true 

    Audio.bgs_play("Audio/BGS/" + MOG::BGS, MOG::BGS_VOL, 100)

    end

    Graphics.transition(MOG::TRANS_TIME, "Graphics/Transitions/" + MOG::TRANS_TITLE )

    loop do

      Graphics.update

      Input.update

      update

      if $scene != self

        break

      end

    end

    if MOG::DIS_MOV == true

    for i in 1..MOG::DIS_TIME

    @mb01.opacity -= MOG::DIS_PIC1_OPA      

    @mb02.opacity -= MOG::DIS_PIC2_OPA

    @mb03.opacity -= MOG::DIS_PIC3_OPA

    @mb04.opacity -= MOG::DIS_PIC4_OPA

    @mb05.opacity -= MOG::DIS_PIC5_OPA

    @mb07.opacity -= MOG::DIS_PIC_LEAF1_OPA

    @mb08.opacity -= MOG::DIS_PIC_LEAF2_OPA

    @com.opacity -= MOG::DIS_PIC2_OPA

    @mb01.ox += MOG::DIS_PIC1_OX

    @mb01.oy += MOG::DIS_PIC1_OY

    @mb02.ox += MOG::DIS_PIC2_OX

    @mb02.oy += MOG::DIS_PIC2_OY

    @mb03.ox += MOG::DIS_PIC3_OX

    @mb03.oy += MOG::DIS_PIC3_OY

    @mb04.ox += MOG::DIS_PIC4_OX

    @mb04.oy += MOG::DIS_PIC4_OY

    @mb05.ox += MOG::DIS_PIC5_OX

    @mb05.oy += MOG::DIS_PIC5_OY

    @mb07.ox += MOG::DIS_PIC_LEAF1_OX

    @mb07.oy += MOG::DIS_PIC_LEAF1_OY

    @mb08.ox += MOG::DIS_PIC_LEAF2_OX

    @mb08.oy += MOG::DIS_PIC_LEAF2_OY

    @mb01.zoom_x += MOG::DIS_PIC1_ZOOMX 

    @mb01.zoom_y += MOG::DIS_PIC1_ZOOMY 

    @mb02.zoom_x += MOG::DIS_PIC2_ZOOMX 

    @mb02.zoom_y += MOG::DIS_PIC2_ZOOMY 

    @mb03.zoom_x += MOG::DIS_PIC3_ZOOMX 

    @mb03.zoom_y += MOG::DIS_PIC3_ZOOMY 

    @mb04.zoom_x += MOG::DIS_PIC4_ZOOMX 

    @mb04.zoom_y += MOG::DIS_PIC4_ZOOMY 

    @mb05.zoom_x += MOG::DIS_PIC5_ZOOMX 

    @mb05.zoom_y += MOG::DIS_PIC5_ZOOMY 

    @mb07.zoom_x += MOG::DIS_PIC_LEAF1_ZOOMX 

    @mb07.zoom_y += MOG::DIS_PIC_LEAF1_ZOOMY 

    @mb08.zoom_x += MOG::DIS_PIC_LEAF2_ZOOMX 

    @mb08.zoom_y += MOG::DIS_PIC_LEAF2_ZOOMY

    @bot.opacity -= 10

    @bot2.opacity -= 10

    Graphics.update

    end

    end

    Graphics.freeze

    @command_window.dispose

    @mb01.dispose

    @mb02.dispose

    @mb03.dispose

    @mb04.dispose

    @mb05.dispose

    @mb07.dispose

    @mb08.dispose

    @bot.dispose

    @bot2.dispose

    @com.dispose

    @logo.dispose

  end

  def update

    @time_logo -= 1

    if @time_logo <= 0

       @time_logo = 0

    end   

    if @logo.opacity < 30 and @logo_r == 1

       @logo.visible = false

       @logo.opacity = 0

       @logo.bitmap = RPG::Cache.title("")

    end

    if @bot.opacity < 30 and @command_window.active == true

       @bot.visible = false

       @bot2.visible = false

       @bot.bitmap.draw_text(0, 0, 32, 32,"")

       @bot2.bitmap.draw_text(0, 0, 32, 32,"")

    end   

    if @logo_r == 0 and @logo.opacity <= 250

    @logo.opacity += 2   

    elsif @time_logo <= 0  

    @logo_r = 1

    @logo.opacity -= 2

    @mb01.visible = true     

    @mb02.visible = true  

    @mb03.visible = true  

    @mb04.visible = true  

    @mb05.visible = true  

    @mb07.visible = true  

    @mb08.visible = true

    @com.visible = true

    @bot.opacity += 2

    @bot2.opacity +=  2

    Audio.me_fade(500)

    if @bot.opacity >= 255

       @bot.opacity = 255

       @bot2.opacity = 255        

    end  

    end   

    if MOG::RAND_MUSIC == true and @logo_r == 1 and @rs == 1

    @rs += 1

    case rand(3)

    when 0

    Audio.bgm_play("Audio/BGM/" + MOG::MUSIC1, 100, 100)

    when 1

    Audio.bgm_play("Audio/BGM/" + MOG::MUSIC2, 100, 100)

    when 2  

    Audio.bgm_play("Audio/BGM/" + MOG::MUSIC3, 100, 100)

    end

    else    

    if @logo_r == 1 and @rs == 1

    $game_system.bgm_play($data_system.title_bgm)

    @rs += 1

    end  

    end      

    if @command_window.active == true

    @bot.opacity -= 5

    @bot2.opacity -=  5

    @bot.x -= 5

    @bot2.x += 5

    @com.opacity += 2

    if @com.y > 0

       @com.y -= 5      

    elsif @com.y < 0

       @com.y = 0

       @com.opacity = 255

    end

    end

    r = rand(100) + 150

    g = rand(100) + 150

    b = rand(100) + 150

    @command_window.update

    @time += 2

    @time_zoom += 0

    if @time_zoom > 0

       @time_zoom = 0

    end

    if @time_zoom > 0 and MOG::BACK_ZOOM == true

    @mb01.zoom_x += 0

    @mb01.zoom_y += 0

    if @mb01.zoom_x >= 0

       @mb01.zoom_x = 0

       @mb01.zoom_y = 0   

    end

    elsif MOG::BACK_ZOOM == true

    @mb01.zoom_x -= 0

    @mb01.zoom_y -= 0

    if @mb01.zoom_x <= 0

       @mb01.zoom_x = 0

       @mb01.zoom_y = 0   

    end

    end  

    @mb01.ox -= MOG::PIC_FD_OX

    @mb01.oy -= MOG::PIC_FD_OY

    @mb02.ox -= MOG::PIC_TEXTO_OX

    @mb02.oy -= MOG::PIC_TEXTO_OY

    @mb02.opacity += 2

    Graphics.frame_rate = MOG::PER

    if  @time < MOG::PIC_LEAF1_MOV and  MOG::PIC_LEAF1_RAND == true

    @mb07.ox += MOG::PIC_LEAF1_OX2

    @mb07.oy -= MOG::PIC_LEAF1_OY2

    else

    @mb07.ox -= MOG::PIC_LEAF1_OX1

    @mb07.oy -= MOG::PIC_LEAF1_OY1

    end  

    if  @time < MOG::PIC_LEAF2_MOV and  MOG::PIC_LEAF2_RAND == true

    @mb08.ox -= MOG::PIC_LEAF2_OX2

    @mb08.oy -= MOG::PIC_LEAF2_OY2

    else

    @mb08.ox += MOG::PIC_LEAF2_OX1

    @mb08.oy -= MOG::PIC_LEAF2_OY1

    end   

    if @time < MOG::PIC_FOG_MOV and  MOG::PIC_FOG_RAND == true

    @mb03.ox -= MOG::PIC_FOG_OX_02

    @mb03.oy -= MOG::PIC_FOG_OY_02  

    else

    @mb03.ox += MOG::PIC_FOG_OX_01 

    @mb03.oy -= MOG::PIC_FOG_OY_01     

    end    

    if @time < MOG::PIC_FOG2_MOV and  MOG::PIC_FOG2_RAND == true

    @mb04.ox -= MOG::PIC_FOG2_OX_02

    @mb04.oy -= MOG::PIC_FOG2_OY_02

    else

    @mb04.ox -= MOG::PIC_FOG2_OX_01

    @mb04.oy -= MOG::PIC_FOG2_OY_01 

    end

    if @time < MOG::PIC_FOG3_MOV and  MOG::PIC_FOG3_RAND == true

    @mb05.ox -= MOG::PIC_FOG3_OX_02

    @mb05.oy -= MOG::PIC_FOG3_OY_02

    else

    @mb05.ox -= MOG::PIC_FOG3_OX_01

    @mb05.oy -= MOG::PIC_FOG3_OY_01 

    end

    @bot.color.set(r,g,b)    

    if @time > 400

       @time = 0

    end        

    if @rs == 0

    Audio.me_play("Audio/ME/" + MOG::LOGO_ME, 100, 100)

    @rs += 1

    end

    if @logo.opacity <= 100 and @logo_r == 1

    if Input.trigger?(Input::C) and @command_window.active == true

      case @command_window.index

      when 0  

        command_new_game

      when 1 

        command_continue

      when 2  

        command_shutdown

      end

    elsif Input.trigger?(Input::C) and @command_window.active == false or

      Input.trigger?(Input::B) and @command_window.active  == false

      Audio.se_play("Audio/SE/" + MOG::T_B_SE)

      @command_window.active = true

    end 

    end

    case @command_window.index

     when 0       

     @com.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::COM + "_01")    

     when 1       

     @com.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::COM + "_02")

     when 2       

     @com.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::COM + "_03")    

     end

  end

  def command_new_game

    Audio.bgs_fade(800)

    $game_system.se_play($data_system.decision_se)

    Audio.bgm_stop

    Graphics.frame_count = 0

    $game_temp          = Game_Temp.new

    $game_system        = Game_System.new

    $game_switches      = Game_Switches.new

    $game_variables     = Game_Variables.new

    $game_self_switches = Game_SelfSwitches.new

    $game_screen        = Game_Screen.new

    $game_actors        = Game_Actors.new

    $game_party         = Game_Party.new

    $game_troop         = Game_Troop.new

    $game_map           = Game_Map.new

    $game_player        = Game_Player.new

    $game_party.setup_starting_members

    $game_map.setup($data_system.start_map_id)

    $game_player.moveto($data_system.start_x, $data_system.start_y)

    $game_player.refresh

    $game_map.autoplay

    $game_map.update

    $scene = Scene_Map.new

  end

  def command_continue

    unless @continue_enabled

      $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)

      return

    end

    Audio.bgs_fade(800)

    $game_system.se_play($data_system.decision_se)

    $scene = Scene_Load.new

  end

  def command_shutdown

    $game_system.se_play($data_system.decision_se)

    Audio.bgm_fade(800)

    Audio.bgs_fade(800)

    Audio.me_fade(800)

    $scene = nil

  end

  def battle_test

    $data_actors        = load_data("Data/BT_Actors.rxdata")

    $data_classes       = load_data("Data/BT_Classes.rxdata")

    $data_skills        = load_data("Data/BT_Skills.rxdata")

    $data_items         = load_data("Data/BT_Items.rxdata")

    $data_weapons       = load_data("Data/BT_Weapons.rxdata")

    $data_armors        = load_data("Data/BT_Armors.rxdata")

    $data_enemies       = load_data("Data/BT_Enemies.rxdata")

    $data_troops        = load_data("Data/BT_Troops.rxdata")

    $data_states        = load_data("Data/BT_States.rxdata")

    $data_animations    = load_data("Data/BT_Animations.rxdata")

    $data_tilesets      = load_data("Data/BT_Tilesets.rxdata")

    $data_common_events = load_data("Data/BT_CommonEvents.rxdata")

    $data_system        = load_data("Data/BT_System.rxdata")

    Graphics.frame_count = 0

    $game_temp          = Game_Temp.new

    $game_system        = Game_System.new

    $game_switches      = Game_Switches.new

    $game_variables     = Game_Variables.new

    $game_self_switches = Game_SelfSwitches.new

    $game_screen        = Game_Screen.new

    $game_actors        = Game_Actors.new

    $game_party         = Game_Party.new

    $game_troop         = Game_Troop.new

    $game_map           = Game_Map.new

    $game_player        = Game_Player.new

    $game_party.setup_battle_test_members

    $game_temp.battle_troop_id = $data_system.test_troop_id

    $game_temp.battle_can_escape = true

    $game_map.battleback_name = $data_system.battleback_name

    $game_system.se_play($data_system.battle_start_se)

    $game_system.bgm_play($game_system.battle_bgm)

    $scene = Scene_Battle.new

  end

end
 
Sorry, I kind of put that wrong. It's moghunters script, animated title sofia. It has just been put in a way that resembles kingdom hearts (with where the menu's are located and using kingdom hearts graphics). So it is just moghunters animated title script.

My problem is that this script, also has a splash screen built into it. I was wondering if you could remove the splash screen (so i can use a different script for the splash screen) out of the script I have put in the post above ?

There is no kingdom hearts script, just in the demo they use kingdom hearts graphics and make it look like kingdom hearts.

Sorry again for the confusion.
 
I'm pretty sure this should work, tell me if there are any problems :D

Code:
#_________________________________________________

# MOG_Animated Title Sofia V1.1            

#_________________________________________________

# By Moghunter  

# [url=http://www.atelier-rgss.com]http://www.atelier-rgss.com[/url]

#_________________________________________________

module MOG

#Auto Fullscreen.   

FULL_SCREEN = false

#Logo Picture Name.

LOGO_PIC = ""

#Logo Time.

LOGO_TIME = 0

#Logo ME.

LOGO_ME = ""

#Set Game Frame Rate (Default 40FPS).

PER = 40

#Random Music.

RAND_MUSIC = false

#Set Random Music.

MUSIC1 = "062-Slow05"

MUSIC2 = "058-Slow01"

MUSIC3 = "030-Town08"

#Active Title BGS.   

BGS_ON = false

#Set Title BGS.   

BGS = "004-Wind04"

#Set BGS volume.   

BGS_VOL = 10

#Transition Type.

TRANS_TITLE = "020-flat01"

#Transition Time.

TRANS_TIME = 5

#Texto para acessar o menu de opções(Press any Key)

T_B = "Press any key"

#Tamanho da fonte(Press any Key).

T_B_FONT = 28

#Posição do texto na horizontal.(Press any Key) 

T_B_X = 250

#Posição do texto na vertical.(Press any Key) 

T_B_Y = 300

#Som ao apertar a tecla.(Press any Key)

T_B_SE = "105-Heal01"

#Ativar Zoom reverso na imagem de fundo.

BACK_ZOOM = true

#Nome da picture de opções de comando.

#É necessário ter 3 picures nomeadas com

#o nome abaixo mais o prefixo _01 , _02 e _03.

COM = "Com"

#-----------------

# Imagem de Fundo 

#-----------------

PIC_FD = "Back2"#Nome da imagem.

PIC_FD_OX = 0  #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FD_OY = 0  #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FD_PRIOR = 1 #Prioridade da imagem.

PIC_FD_OPA = 255 #Transparência da imagem.

PIC_FD_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

#-----------------

# Letras do Titulo

#-----------------

PIC_TEXTO = "Texto2"#Nome da imagem.

PIC_TEXTO_OX = 0  #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_TEXTO_OY = 0  #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_TEXTO_OPA = 0 #Transparência Inicial da imagem.

PIC_TEXTO_PRIOR = 9 #Prioridade da imagem.

PIC_TEXTO_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

#-----------------

# Imagem Camada 1

#-----------------

PIC_FOG1 = "Fog01" #Nome da imagem.

PIC_FOG_RAND = true #Ativar Sistema de Vento.

PIC_FOG_MOV = 0  #Time para mudar de direção. 

PIC_FOG_OX_01 = 0  #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG_OY_01 = 0 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG_OX_02 = 0  #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG_OY_02 = 0 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG1_PRIOR = 0 #Prioridade da imagem. 

PIC_FOG1_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

PIC_FOG1_ZOOMX = 0 #Zoom da imagem na horizontal.

PIC_FOG1_ZOOMY = 0 #Zoom da imagem na vertical.

PIC_FOG1_OPA = 255 #Transparência da imagem.

#-----------------

# Imagem Camada 2

#-----------------

PIC_FOG2 = "Fog02" #Nome da imagem.

PIC_FOG2_RAND = true #Ativar Sistema de Vento.

PIC_FOG2_MOV = 0 #Time para mudar de direção.  

PIC_FOG2_PRIOR = 0 #Prioridade da imagem. 

PIC_FOG2_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

PIC_FOG2_ZOOMX = 0 #Zoom da imagem na horizontal.

PIC_FOG2_ZOOMY = 0 #Zoom da imagem na vertical.

PIC_FOG2_OX_01 = 0 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG2_OY_01 = 0 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG2_OX_02 = 0 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG2_OY_02 = 0 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG2_OPA = 50  #Transparência da imagem.

#-----------------

# Imagem Camada 3

#-----------------

PIC_FOG3 = "Tree2"  #Nome da imagem.

PIC_FOG3_RAND = false #Ativar Sistema de Vento.

PIC_FOG3_MOV = 100 #Time para mudar de direção.  

PIC_FOG3_PRIOR = 7 #Prioridade da imagem. 

PIC_FOG3_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

PIC_FOG3_ZOOMX = 1 #Zoom da imagem na horizontal.

PIC_FOG3_ZOOMY = 1 #Zoom da imagem na vertical.

PIC_FOG3_OX_01 = 3 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG3_OY_01 = 0 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG3_OX_02 = -3 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG3_OY_02 = 3 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG3_OPA = 255 #Transparência da imagem.

#-----------------

# Imagem LEAF - 01

#-----------------

PIC_LEAF1 = "Leaf01" #Nome da imagem.

PIC_LEAF1_RAND = true #Ativar Sistema de Vento.

PIC_LEAF1_MOV = 200  #Time para mudar de direção. 

PIC_LEAF1_PRIOR = 10 #Prioridade da imagem. 

PIC_LEAF1_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

PIC_LEAF1_ZOOMX = 1 #Zoom da imagem na horizontal.

PIC_LEAF1_ZOOMY = 1 #Zoom da imagem na vertical.

PIC_LEAF1_OX1 = 1 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_LEAF1_OY1 = 1 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_LEAF1_OX2 = 1 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_LEAF1_OY2 = 1 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_LEAF1_OPA = 255 #Transparência da imagem. 

#-----------------

# Imagem LEAF - 02

#-----------------

PIC_LEAF2 = "Leaf02" #Nome da imagem.

PIC_LEAF2_RAND = true #Ativar Sistema de Vento.

PIC_LEAF2_MOV = 150 #Time para mudar de direção. 

PIC_LEAF2_PRIOR = 8 #Prioridade da imagem. 

PIC_LEAF2_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

PIC_LEAF2_ZOOMX = 1 #Zoom da imagem na horizontal.

PIC_LEAF2_ZOOMY = 1 #Zoom da imagem na vertical.

PIC_LEAF2_OX1 = 2 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_LEAF2_OY1 = 2 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_LEAF2_OX2 = 2 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_LEAF2_OY2 = 2 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_LEAF2_OPA = 255 #Transparência da imagem. 

#-------------------------------------------------------------------------------

#Movimento de Dispose.

#-------------------------------------------------------------------------------

#Alterar movimento ao escolher uma opção de comando.

DIS_MOV = true

#Tempo do movimento

DIS_TIME = 80

#Redução da Transparência imagem.

DIS_PIC1_OPA = 0

DIS_PIC2_OPA = 5

DIS_PIC3_OPA = 0

DIS_PIC4_OPA = 0

DIS_PIC5_OPA = 0

DIS_PIC6_OPA = 0

DIS_PIC_LEAF1_OPA = 5

DIS_PIC_LEAF2_OPA = 5

#Movimento da imagem

DIS_PIC1_OX = 0

DIS_PIC1_OY = 0

DIS_PIC2_OX = 0

DIS_PIC2_OY = 0

DIS_PIC3_OX = 0

DIS_PIC3_OY = 0

DIS_PIC4_OX = 0

DIS_PIC4_OY = 0

DIS_PIC5_OX = 4

DIS_PIC5_OY = 0

DIS_PIC6_OX = 0

DIS_PIC6_OY = 0

DIS_PIC_LEAF1_OX = 0

DIS_PIC_LEAF1_OY = 0

DIS_PIC_LEAF2_OX = 0

DIS_PIC_LEAF2_OY = 0

#Zoom da imagem

DIS_PIC1_ZOOMX = 0

DIS_PIC1_ZOOMY = 0 

DIS_PIC2_ZOOMX = 0

DIS_PIC2_ZOOMY = 0 

DIS_PIC3_ZOOMX = 0

DIS_PIC3_ZOOMY = 0 

DIS_PIC4_ZOOMX = 0

DIS_PIC4_ZOOMY = 0 

DIS_PIC5_ZOOMX = 0

DIS_PIC5_ZOOMY = 0 

DIS_PIC6_ZOOMX = 0

DIS_PIC6_ZOOMY = 0 

DIS_PIC_LEAF1_ZOOMX = 0

DIS_PIC_LEAF1_ZOOMY = 0 

DIS_PIC_LEAF2_ZOOMX = 0

DIS_PIC_LEAF2_ZOOMY = 0

end

$mogscript = {} if $mogscript == nil

$mogscript["title_sofia"] = true

#-------------------------------------------------------------------------------

# Scene_Title

#-------------------------------------------------------------------------------

$full_screen = 0

class Scene_Title  

  def main

    if $BTEST

      battle_test

      return

    end

    $full_screen += 1

    if MOG::FULL_SCREEN == true and $full_screen == 1

    $showm = Win32API.new 'user32', 'keybd_event', %w(l l l l), ' ' 

    $showm.call(18,0,0,0) 

    $showm.call(13,0,0,0) 

    $showm.call(13,0,2,0) 

    $showm.call(18,0,2,0)

    end         

    $data_actors        = load_data("Data/Actors.rxdata")

    $data_classes       = load_data("Data/Classes.rxdata")

    $data_skills        = load_data("Data/Skills.rxdata")

    $data_items         = load_data("Data/Items.rxdata")

    $data_weapons       = load_data("Data/Weapons.rxdata")

    $data_armors        = load_data("Data/Armors.rxdata")

    $data_enemies       = load_data("Data/Enemies.rxdata")

    $data_troops        = load_data("Data/Troops.rxdata")

    $data_states        = load_data("Data/States.rxdata")

    $data_animations    = load_data("Data/Animations.rxdata")

    $data_tilesets      = load_data("Data/Tilesets.rxdata")

    $data_common_events = load_data("Data/CommonEvents.rxdata")

    $data_system        = load_data("Data/System.rxdata")

    $game_system = Game_System.new

    s1 = ""

    s2 = ""

    s3 = ""

    @command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3])

    @command_window.opacity = 0

    @command_window.x = 0 - @command_window.width / 2

    @command_window.y = 0

    @command_window.visible = false

    @command_window.active = false    

    @mb01 = Plane.new

    @mb01.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_FD)

    @mb01.opacity = MOG::PIC_FD_OPA

    @mb01.z = MOG::PIC_FD_PRIOR

    @mb01.blend_type = MOG::PIC_FD_BLEND 

    @mb02 = Plane.new

    @mb02.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_TEXTO)

    @mb02.z = MOG::PIC_TEXTO_PRIOR

    @mb02.opacity = MOG::PIC_TEXTO_OPA

    @mb02.blend_type = MOG::PIC_TEXTO_BLEND     

    @mb03 = Plane.new

    @mb03.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_FOG1)

    @mb03.z = MOG::PIC_FOG1_PRIOR

    @mb03.zoom_x = MOG::PIC_FOG1_ZOOMX 

    @mb03.zoom_y = MOG::PIC_FOG1_ZOOMY 

    @mb03.blend_type = MOG::PIC_FOG1_BLEND

    @mb03.opacity = MOG::PIC_FOG1_OPA

    @mb04 = Plane.new

    @mb04.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_FOG2)

    @mb04.z = MOG::PIC_FOG2_PRIOR

    @mb04.zoom_x = MOG::PIC_FOG2_ZOOMX 

    @mb04.zoom_y = MOG::PIC_FOG2_ZOOMY 

    @mb04.blend_type = MOG::PIC_FOG2_BLEND 

    @mb04.opacity = MOG::PIC_FOG2_OPA

    @mb05 = Plane.new

    @mb05.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_FOG3)

    @mb05.z = MOG::PIC_FOG3_PRIOR

    @mb05.zoom_x = MOG::PIC_FOG3_ZOOMX 

    @mb05.zoom_y = MOG::PIC_FOG3_ZOOMY 

    @mb05.blend_type = MOG::PIC_FOG3_BLEND 

    @mb05.opacity = MOG::PIC_FOG3_OPA

    @mb07 = Plane.new

    @mb07.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_LEAF1)

    @mb07.z = MOG::PIC_LEAF1_PRIOR

    @mb07.zoom_x = MOG::PIC_LEAF1_ZOOMX 

    @mb07.zoom_y = MOG::PIC_LEAF1_ZOOMY    

    @mb07.blend_type = MOG::PIC_LEAF1_BLEND  

    @mb07.opacity = MOG::PIC_LEAF1_OPA 

    @mb08 = Plane.new

    @mb08.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_LEAF2)

    @mb08.z = MOG::PIC_LEAF2_PRIOR

    @mb08.zoom_x = MOG::PIC_LEAF2_ZOOMX 

    @mb08.zoom_y = MOG::PIC_LEAF2_ZOOMY    

    @mb08.blend_type = MOG::PIC_LEAF2_BLEND      

    @mb08.opacity = MOG::PIC_LEAF2_OPA    

    @bot = Sprite.new

    @bot.bitmap = Bitmap.new(160,100)

    @bot.x = MOG::T_B_X

    @bot.y = MOG::T_B_Y

    @bot.z = 9999

    @bot.opacity = 0

    @bot.bitmap.font.size = MOG::T_B_FONT

    @bot.bitmap.font.bold = true

    @bot.bitmap.draw_text(0, 20, 160, 64, MOG::T_B)

    @bot2 = Sprite.new

    @bot2.bitmap = Bitmap.new(160,100)

    @bot2.x = MOG::T_B_X

    @bot2.y = MOG::T_B_Y

    @bot2.z = 9998

    @bot2.opacity = 0

    @bot2.bitmap.font.size = MOG::T_B_FONT

    @bot2.bitmap.font.bold = true

    @bot2.color.set(0,0,0)

    @bot2.bitmap.draw_text(2, 22, 160, 64, MOG::T_B)

    @com = Sprite.new

    @com.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::COM + "_01")

    @com.z = 10000

    @com.opacity = 0

    @com.y = 300

   # @logo = Plane.new

   # @logo.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::LOGO_PIC)

   # @logo.z = 999999

   # @logo.opacity = 0    

   # @time = 0

   # @time_zoom = 0

   # @time_music = 0

   # @time_logo = MOG::LOGO_TIME 

   # @logo_r = 0

    @rs = 0

    @mb01.visible = false      

    @mb02.visible = false  

    @mb03.visible = false  

    @mb04.visible = false  

    @mb05.visible = false  

    @mb07.visible = false  

    @mb08.visible = false  

    @com.visible = false  

    @logo.visible = true

    @continue_enabled = false

    for i in 0..3

      if FileTest.exist?("Save#{i+1}.rxdata")

        @continue_enabled = true

      end

    end

    if @continue_enabled

      @command_window.index = 1

    else

      @command_window.disable_item(1)

    end

    Audio.bgm_stop

    Audio.me_stop

    Audio.bgs_stop

    if MOG::BGS_ON == true 

    Audio.bgs_play("Audio/BGS/" + MOG::BGS, MOG::BGS_VOL, 100)

    end

    Graphics.transition(MOG::TRANS_TIME, "Graphics/Transitions/" + MOG::TRANS_TITLE )

    loop do

      Graphics.update

      Input.update

      update

      if $scene != self

        break

      end

    end

    if MOG::DIS_MOV == true

    for i in 1..MOG::DIS_TIME

    @mb01.opacity -= MOG::DIS_PIC1_OPA      

    @mb02.opacity -= MOG::DIS_PIC2_OPA

    @mb03.opacity -= MOG::DIS_PIC3_OPA

    @mb04.opacity -= MOG::DIS_PIC4_OPA

    @mb05.opacity -= MOG::DIS_PIC5_OPA

    @mb07.opacity -= MOG::DIS_PIC_LEAF1_OPA

    @mb08.opacity -= MOG::DIS_PIC_LEAF2_OPA

    @com.opacity -= MOG::DIS_PIC2_OPA

    @mb01.ox += MOG::DIS_PIC1_OX

    @mb01.oy += MOG::DIS_PIC1_OY

    @mb02.ox += MOG::DIS_PIC2_OX

    @mb02.oy += MOG::DIS_PIC2_OY

    @mb03.ox += MOG::DIS_PIC3_OX

    @mb03.oy += MOG::DIS_PIC3_OY

    @mb04.ox += MOG::DIS_PIC4_OX

    @mb04.oy += MOG::DIS_PIC4_OY

    @mb05.ox += MOG::DIS_PIC5_OX

    @mb05.oy += MOG::DIS_PIC5_OY

    @mb07.ox += MOG::DIS_PIC_LEAF1_OX

    @mb07.oy += MOG::DIS_PIC_LEAF1_OY

    @mb08.ox += MOG::DIS_PIC_LEAF2_OX

    @mb08.oy += MOG::DIS_PIC_LEAF2_OY

    @mb01.zoom_x += MOG::DIS_PIC1_ZOOMX 

    @mb01.zoom_y += MOG::DIS_PIC1_ZOOMY 

    @mb02.zoom_x += MOG::DIS_PIC2_ZOOMX 

    @mb02.zoom_y += MOG::DIS_PIC2_ZOOMY 

    @mb03.zoom_x += MOG::DIS_PIC3_ZOOMX 

    @mb03.zoom_y += MOG::DIS_PIC3_ZOOMY 

    @mb04.zoom_x += MOG::DIS_PIC4_ZOOMX 

    @mb04.zoom_y += MOG::DIS_PIC4_ZOOMY 

    @mb05.zoom_x += MOG::DIS_PIC5_ZOOMX 

    @mb05.zoom_y += MOG::DIS_PIC5_ZOOMY 

    @mb07.zoom_x += MOG::DIS_PIC_LEAF1_ZOOMX 

    @mb07.zoom_y += MOG::DIS_PIC_LEAF1_ZOOMY 

    @mb08.zoom_x += MOG::DIS_PIC_LEAF2_ZOOMX 

    @mb08.zoom_y += MOG::DIS_PIC_LEAF2_ZOOMY

    @bot.opacity -= 10

    @bot2.opacity -= 10

    Graphics.update

    end

    end

    Graphics.freeze

    @command_window.dispose

    @mb01.dispose

    @mb02.dispose

    @mb03.dispose

    @mb04.dispose

    @mb05.dispose

    @mb07.dispose

    @mb08.dispose

    @bot.dispose

    @bot2.dispose

    @com.dispose

    @logo.dispose

  end

  def update

    @time_logo -= 1

    if @time_logo <= 0

       @time_logo = 0

    end   

    if @logo.opacity < 30 and @logo_r == 1

       @logo.visible = false

       @logo.opacity = 0

       @logo.bitmap = RPG::Cache.title("")

    end

    if @bot.opacity < 30 and @command_window.active == true

       @bot.visible = false

       @bot2.visible = false

       @bot.bitmap.draw_text(0, 0, 32, 32,"")

       @bot2.bitmap.draw_text(0, 0, 32, 32,"")

    end   

    if @logo_r == 0 and @logo.opacity <= 250

    @logo.opacity += 2   

    elsif @time_logo <= 0  

    @logo_r = 1

    @logo.opacity -= 2

    @mb01.visible = true     

    @mb02.visible = true  

    @mb03.visible = true  

    @mb04.visible = true  

    @mb05.visible = true  

    @mb07.visible = true  

    @mb08.visible = true

    @com.visible = true

    @bot.opacity += 2

    @bot2.opacity +=  2

    Audio.me_fade(500)

    if @bot.opacity >= 255

       @bot.opacity = 255

       @bot2.opacity = 255        

    end  

    end   

    if MOG::RAND_MUSIC == true and @logo_r == 1 and @rs == 1

    @rs += 1

    case rand(3)

    when 0

    Audio.bgm_play("Audio/BGM/" + MOG::MUSIC1, 100, 100)

    when 1

    Audio.bgm_play("Audio/BGM/" + MOG::MUSIC2, 100, 100)

    when 2  

    Audio.bgm_play("Audio/BGM/" + MOG::MUSIC3, 100, 100)

    end

    else    

    if @logo_r == 1 and @rs == 1

    $game_system.bgm_play($data_system.title_bgm)

    @rs += 1

    end  

    end      

    if @command_window.active == true

    @bot.opacity -= 5

    @bot2.opacity -=  5

    @bot.x -= 5

    @bot2.x += 5

    @com.opacity += 2

    if @com.y > 0

       @com.y -= 5      

    elsif @com.y < 0

       @com.y = 0

       @com.opacity = 255

    end

    end

    r = rand(100) + 150

    g = rand(100) + 150

    b = rand(100) + 150

    @command_window.update

    @time += 2

    @time_zoom += 0

    if @time_zoom > 0

       @time_zoom = 0

    end

    if @time_zoom > 0 and MOG::BACK_ZOOM == true

    @mb01.zoom_x += 0

    @mb01.zoom_y += 0

    if @mb01.zoom_x >= 0

       @mb01.zoom_x = 0

       @mb01.zoom_y = 0   

    end

    elsif MOG::BACK_ZOOM == true

    @mb01.zoom_x -= 0

    @mb01.zoom_y -= 0

    if @mb01.zoom_x <= 0

       @mb01.zoom_x = 0

       @mb01.zoom_y = 0   

    end

    end  

    @mb01.ox -= MOG::PIC_FD_OX

    @mb01.oy -= MOG::PIC_FD_OY

    @mb02.ox -= MOG::PIC_TEXTO_OX

    @mb02.oy -= MOG::PIC_TEXTO_OY

    @mb02.opacity += 2

    Graphics.frame_rate = MOG::PER

    if  @time < MOG::PIC_LEAF1_MOV and  MOG::PIC_LEAF1_RAND == true

    @mb07.ox += MOG::PIC_LEAF1_OX2

    @mb07.oy -= MOG::PIC_LEAF1_OY2

    else

    @mb07.ox -= MOG::PIC_LEAF1_OX1

    @mb07.oy -= MOG::PIC_LEAF1_OY1

    end  

    if  @time < MOG::PIC_LEAF2_MOV and  MOG::PIC_LEAF2_RAND == true

    @mb08.ox -= MOG::PIC_LEAF2_OX2

    @mb08.oy -= MOG::PIC_LEAF2_OY2

    else

    @mb08.ox += MOG::PIC_LEAF2_OX1

    @mb08.oy -= MOG::PIC_LEAF2_OY1

    end   

    if @time < MOG::PIC_FOG_MOV and  MOG::PIC_FOG_RAND == true

    @mb03.ox -= MOG::PIC_FOG_OX_02

    @mb03.oy -= MOG::PIC_FOG_OY_02  

    else

    @mb03.ox += MOG::PIC_FOG_OX_01 

    @mb03.oy -= MOG::PIC_FOG_OY_01     

    end    

    if @time < MOG::PIC_FOG2_MOV and  MOG::PIC_FOG2_RAND == true

    @mb04.ox -= MOG::PIC_FOG2_OX_02

    @mb04.oy -= MOG::PIC_FOG2_OY_02

    else

    @mb04.ox -= MOG::PIC_FOG2_OX_01

    @mb04.oy -= MOG::PIC_FOG2_OY_01 

    end

    if @time < MOG::PIC_FOG3_MOV and  MOG::PIC_FOG3_RAND == true

    @mb05.ox -= MOG::PIC_FOG3_OX_02

    @mb05.oy -= MOG::PIC_FOG3_OY_02

    else

    @mb05.ox -= MOG::PIC_FOG3_OX_01

    @mb05.oy -= MOG::PIC_FOG3_OY_01 

    end

    @bot.color.set(r,g,b)    

    if @time > 400

       @time = 0

    end        

    #if @rs == 0

    #Audio.me_play("Audio/ME/" + MOG::LOGO_ME, 100, 100)

    #@rs += 1

    end

    #if @logo.opacity <= 100 and @logo_r == 1

    if Input.trigger?(Input::C) and @command_window.active == true

      case @command_window.index

      when 0  

        command_new_game

      when 1 

        command_continue

      when 2  

        command_shutdown

      end

    elsif Input.trigger?(Input::C) and @command_window.active == false or

      Input.trigger?(Input::B) and @command_window.active  == false

      Audio.se_play("Audio/SE/" + MOG::T_B_SE)

      @command_window.active = true

    end 

    end

    case @command_window.index

     when 0       

     @com.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::COM + "_01")    

     when 1       

     @com.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::COM + "_02")

     when 2       

     @com.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::COM + "_03")    

     end

  end

  def command_new_game

    Audio.bgs_fade(800)

    $game_system.se_play($data_system.decision_se)

    Audio.bgm_stop

    Graphics.frame_count = 0

    $game_temp          = Game_Temp.new

    $game_system        = Game_System.new

    $game_switches      = Game_Switches.new

    $game_variables     = Game_Variables.new

    $game_self_switches = Game_SelfSwitches.new

    $game_screen        = Game_Screen.new

    $game_actors        = Game_Actors.new

    $game_party         = Game_Party.new

    $game_troop         = Game_Troop.new

    $game_map           = Game_Map.new

    $game_player        = Game_Player.new

    $game_party.setup_starting_members

    $game_map.setup($data_system.start_map_id)

    $game_player.moveto($data_system.start_x, $data_system.start_y)

    $game_player.refresh

    $game_map.autoplay

    $game_map.update

    $scene = Scene_Map.new

  end

  def command_continue

    unless @continue_enabled

      $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)

      return

    end

    Audio.bgs_fade(800)

    $game_system.se_play($data_system.decision_se)

    $scene = Scene_Load.new

  end

  def command_shutdown

    $game_system.se_play($data_system.decision_se)

    Audio.bgm_fade(800)

    Audio.bgs_fade(800)

    Audio.me_fade(800)

    $scene = nil

  end

  def battle_test

    $data_actors        = load_data("Data/BT_Actors.rxdata")

    $data_classes       = load_data("Data/BT_Classes.rxdata")

    $data_skills        = load_data("Data/BT_Skills.rxdata")

    $data_items         = load_data("Data/BT_Items.rxdata")

    $data_weapons       = load_data("Data/BT_Weapons.rxdata")

    $data_armors        = load_data("Data/BT_Armors.rxdata")

    $data_enemies       = load_data("Data/BT_Enemies.rxdata")

    $data_troops        = load_data("Data/BT_Troops.rxdata")

    $data_states        = load_data("Data/BT_States.rxdata")

    $data_animations    = load_data("Data/BT_Animations.rxdata")

    $data_tilesets      = load_data("Data/BT_Tilesets.rxdata")

    $data_common_events = load_data("Data/BT_CommonEvents.rxdata")

    $data_system        = load_data("Data/BT_System.rxdata")

    Graphics.frame_count = 0

    $game_temp          = Game_Temp.new

    $game_system        = Game_System.new

    $game_switches      = Game_Switches.new

    $game_variables     = Game_Variables.new

    $game_self_switches = Game_SelfSwitches.new

    $game_screen        = Game_Screen.new

    $game_actors        = Game_Actors.new

    $game_party         = Game_Party.new

    $game_troop         = Game_Troop.new

    $game_map           = Game_Map.new

    $game_player        = Game_Player.new

    $game_party.setup_battle_test_members

    $game_temp.battle_troop_id = $data_system.test_troop_id

    $game_temp.battle_can_escape = true

    $game_map.battleback_name = $data_system.battleback_name

    $game_system.se_play($data_system.battle_start_se)

    $game_system.bgm_play($game_system.battle_bgm)

    $scene = Scene_Battle.new

  end

end
 
Nope, sorry.. Get this error = Script 'Mog - Scene Title' line 571: SyntaxError occurred.

Did you change much in the script ? Or just the parts that say :
#Logo Picture Name.
LOGO_PIC = ""
#Logo Time.
LOGO_TIME = 0
#Logo ME.
LOGO_ME = ""

Lol ? I tried that.. So anything else you changed? Do you mind having another crack at it ? Thanls
 
Sorry about that, this should work:

Code:
#_________________________________________________

# MOG_Animated Title Sofia V1.1            

#_________________________________________________

# By Moghunter  

# [url=http://www.atelier-rgss.com]http://www.atelier-rgss.com[/url]

#_________________________________________________

module MOG

#Auto Fullscreen.   

FULL_SCREEN = false

#Logo Picture Name.

LOGO_PIC = ""

#Logo Time.

LOGO_TIME = 0

#Logo ME.

LOGO_ME = ""

#Set Game Frame Rate (Default 40FPS).

PER = 40

#Random Music.

RAND_MUSIC = false

#Set Random Music.

MUSIC1 = "062-Slow05"

MUSIC2 = "058-Slow01"

MUSIC3 = "030-Town08"

#Active Title BGS.   

BGS_ON = false

#Set Title BGS.   

BGS = "004-Wind04"

#Set BGS volume.   

BGS_VOL = 10

#Transition Type.

TRANS_TITLE = "020-flat01"

#Transition Time.

TRANS_TIME = 5

#Texto para acessar o menu de opções(Press any Key)

T_B = "Press any key"

#Tamanho da fonte(Press any Key).

T_B_FONT = 28

#Posição do texto na horizontal.(Press any Key) 

T_B_X = 250

#Posição do texto na vertical.(Press any Key) 

T_B_Y = 300

#Som ao apertar a tecla.(Press any Key)

T_B_SE = "105-Heal01"

#Ativar Zoom reverso na imagem de fundo.

BACK_ZOOM = true

#Nome da picture de opções de comando.

#É necessário ter 3 picures nomeadas com

#o nome abaixo mais o prefixo _01 , _02 e _03.

COM = "Com"

#-----------------

# Imagem de Fundo 

#-----------------

PIC_FD = "Back2"#Nome da imagem.

PIC_FD_OX = 0  #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FD_OY = 0  #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FD_PRIOR = 1 #Prioridade da imagem.

PIC_FD_OPA = 255 #Transparência da imagem.

PIC_FD_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

#-----------------

# Letras do Titulo

#-----------------

PIC_TEXTO = "Texto2"#Nome da imagem.

PIC_TEXTO_OX = 0  #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_TEXTO_OY = 0  #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_TEXTO_OPA = 0 #Transparência Inicial da imagem.

PIC_TEXTO_PRIOR = 9 #Prioridade da imagem.

PIC_TEXTO_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

#-----------------

# Imagem Camada 1

#-----------------

PIC_FOG1 = "Fog01" #Nome da imagem.

PIC_FOG_RAND = true #Ativar Sistema de Vento.

PIC_FOG_MOV = 0  #Time para mudar de direção. 

PIC_FOG_OX_01 = 0  #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG_OY_01 = 0 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG_OX_02 = 0  #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG_OY_02 = 0 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG1_PRIOR = 0 #Prioridade da imagem. 

PIC_FOG1_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

PIC_FOG1_ZOOMX = 0 #Zoom da imagem na horizontal.

PIC_FOG1_ZOOMY = 0 #Zoom da imagem na vertical.

PIC_FOG1_OPA = 255 #Transparência da imagem.

#-----------------

# Imagem Camada 2

#-----------------

PIC_FOG2 = "Fog02" #Nome da imagem.

PIC_FOG2_RAND = true #Ativar Sistema de Vento.

PIC_FOG2_MOV = 0 #Time para mudar de direção.  

PIC_FOG2_PRIOR = 0 #Prioridade da imagem. 

PIC_FOG2_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

PIC_FOG2_ZOOMX = 0 #Zoom da imagem na horizontal.

PIC_FOG2_ZOOMY = 0 #Zoom da imagem na vertical.

PIC_FOG2_OX_01 = 0 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG2_OY_01 = 0 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG2_OX_02 = 0 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG2_OY_02 = 0 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG2_OPA = 50  #Transparência da imagem.

#-----------------

# Imagem Camada 3

#-----------------

PIC_FOG3 = "Tree2"  #Nome da imagem.

PIC_FOG3_RAND = false #Ativar Sistema de Vento.

PIC_FOG3_MOV = 100 #Time para mudar de direção.  

PIC_FOG3_PRIOR = 7 #Prioridade da imagem. 

PIC_FOG3_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

PIC_FOG3_ZOOMX = 1 #Zoom da imagem na horizontal.

PIC_FOG3_ZOOMY = 1 #Zoom da imagem na vertical.

PIC_FOG3_OX_01 = 3 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG3_OY_01 = 0 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG3_OX_02 = -3 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_FOG3_OY_02 = 3 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_FOG3_OPA = 255 #Transparência da imagem.

#-----------------

# Imagem LEAF - 01

#-----------------

PIC_LEAF1 = "Leaf01" #Nome da imagem.

PIC_LEAF1_RAND = true #Ativar Sistema de Vento.

PIC_LEAF1_MOV = 200  #Time para mudar de direção. 

PIC_LEAF1_PRIOR = 10 #Prioridade da imagem. 

PIC_LEAF1_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

PIC_LEAF1_ZOOMX = 1 #Zoom da imagem na horizontal.

PIC_LEAF1_ZOOMY = 1 #Zoom da imagem na vertical.

PIC_LEAF1_OX1 = 1 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_LEAF1_OY1 = 1 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_LEAF1_OX2 = 1 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_LEAF1_OY2 = 1 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_LEAF1_OPA = 255 #Transparência da imagem. 

#-----------------

# Imagem LEAF - 02

#-----------------

PIC_LEAF2 = "Leaf02" #Nome da imagem.

PIC_LEAF2_RAND = true #Ativar Sistema de Vento.

PIC_LEAF2_MOV = 150 #Time para mudar de direção. 

PIC_LEAF2_PRIOR = 8 #Prioridade da imagem. 

PIC_LEAF2_BLEND = 0 #Tipo de Blend.

PIC_LEAF2_ZOOMX = 1 #Zoom da imagem na horizontal.

PIC_LEAF2_ZOOMY = 1 #Zoom da imagem na vertical.

PIC_LEAF2_OX1 = 2 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_LEAF2_OY1 = 2 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_LEAF2_OX2 = 2 #Velocidade de movimento na horizontal.

PIC_LEAF2_OY2 = 2 #Velocidade de movimento na vertical.

PIC_LEAF2_OPA = 255 #Transparência da imagem. 

#-------------------------------------------------------------------------------

#Movimento de Dispose.

#-------------------------------------------------------------------------------

#Alterar movimento ao escolher uma opção de comando.

DIS_MOV = true

#Tempo do movimento

DIS_TIME = 80

#Redução da Transparência imagem.

DIS_PIC1_OPA = 0

DIS_PIC2_OPA = 5

DIS_PIC3_OPA = 0

DIS_PIC4_OPA = 0

DIS_PIC5_OPA = 0

DIS_PIC6_OPA = 0

DIS_PIC_LEAF1_OPA = 5

DIS_PIC_LEAF2_OPA = 5

#Movimento da imagem

DIS_PIC1_OX = 0

DIS_PIC1_OY = 0

DIS_PIC2_OX = 0

DIS_PIC2_OY = 0

DIS_PIC3_OX = 0

DIS_PIC3_OY = 0

DIS_PIC4_OX = 0

DIS_PIC4_OY = 0

DIS_PIC5_OX = 4

DIS_PIC5_OY = 0

DIS_PIC6_OX = 0

DIS_PIC6_OY = 0

DIS_PIC_LEAF1_OX = 0

DIS_PIC_LEAF1_OY = 0

DIS_PIC_LEAF2_OX = 0

DIS_PIC_LEAF2_OY = 0

#Zoom da imagem

DIS_PIC1_ZOOMX = 0

DIS_PIC1_ZOOMY = 0 

DIS_PIC2_ZOOMX = 0

DIS_PIC2_ZOOMY = 0 

DIS_PIC3_ZOOMX = 0

DIS_PIC3_ZOOMY = 0 

DIS_PIC4_ZOOMX = 0

DIS_PIC4_ZOOMY = 0 

DIS_PIC5_ZOOMX = 0

DIS_PIC5_ZOOMY = 0 

DIS_PIC6_ZOOMX = 0

DIS_PIC6_ZOOMY = 0 

DIS_PIC_LEAF1_ZOOMX = 0

DIS_PIC_LEAF1_ZOOMY = 0 

DIS_PIC_LEAF2_ZOOMX = 0

DIS_PIC_LEAF2_ZOOMY = 0

end

$mogscript = {} if $mogscript == nil

$mogscript["title_sofia"] = true

#-------------------------------------------------------------------------------

# Scene_Title

#-------------------------------------------------------------------------------

$full_screen = 0

class Scene_Title  

  def main

    if $BTEST

      battle_test

      return

    end

    $full_screen += 1

    if MOG::FULL_SCREEN == true and $full_screen == 1

    $showm = Win32API.new 'user32', 'keybd_event', %w(l l l l), ' ' 

    $showm.call(18,0,0,0) 

    $showm.call(13,0,0,0) 

    $showm.call(13,0,2,0) 

    $showm.call(18,0,2,0)

    end         

    $data_actors        = load_data("Data/Actors.rxdata")

    $data_classes       = load_data("Data/Classes.rxdata")

    $data_skills        = load_data("Data/Skills.rxdata")

    $data_items         = load_data("Data/Items.rxdata")

    $data_weapons       = load_data("Data/Weapons.rxdata")

    $data_armors        = load_data("Data/Armors.rxdata")

    $data_enemies       = load_data("Data/Enemies.rxdata")

    $data_troops        = load_data("Data/Troops.rxdata")

    $data_states        = load_data("Data/States.rxdata")

    $data_animations    = load_data("Data/Animations.rxdata")

    $data_tilesets      = load_data("Data/Tilesets.rxdata")

    $data_common_events = load_data("Data/CommonEvents.rxdata")

    $data_system        = load_data("Data/System.rxdata")

    $game_system = Game_System.new

    s1 = ""

    s2 = ""

    s3 = ""

    @command_window = Window_Command.new(160, [s1, s2, s3])

    @command_window.opacity = 0

    @command_window.x = 0 - @command_window.width / 2

    @command_window.y = 0

    @command_window.visible = false

    @command_window.active = false    

    @mb01 = Plane.new

    @mb01.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_FD)

    @mb01.opacity = MOG::PIC_FD_OPA

    @mb01.z = MOG::PIC_FD_PRIOR

    @mb01.blend_type = MOG::PIC_FD_BLEND 

    @mb02 = Plane.new

    @mb02.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_TEXTO)

    @mb02.z = MOG::PIC_TEXTO_PRIOR

    @mb02.opacity = MOG::PIC_TEXTO_OPA

    @mb02.blend_type = MOG::PIC_TEXTO_BLEND     

    @mb03 = Plane.new

    @mb03.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_FOG1)

    @mb03.z = MOG::PIC_FOG1_PRIOR

    @mb03.zoom_x = MOG::PIC_FOG1_ZOOMX 

    @mb03.zoom_y = MOG::PIC_FOG1_ZOOMY 

    @mb03.blend_type = MOG::PIC_FOG1_BLEND

    @mb03.opacity = MOG::PIC_FOG1_OPA

    @mb04 = Plane.new

    @mb04.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_FOG2)

    @mb04.z = MOG::PIC_FOG2_PRIOR

    @mb04.zoom_x = MOG::PIC_FOG2_ZOOMX 

    @mb04.zoom_y = MOG::PIC_FOG2_ZOOMY 

    @mb04.blend_type = MOG::PIC_FOG2_BLEND 

    @mb04.opacity = MOG::PIC_FOG2_OPA

    @mb05 = Plane.new

    @mb05.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_FOG3)

    @mb05.z = MOG::PIC_FOG3_PRIOR

    @mb05.zoom_x = MOG::PIC_FOG3_ZOOMX 

    @mb05.zoom_y = MOG::PIC_FOG3_ZOOMY 

    @mb05.blend_type = MOG::PIC_FOG3_BLEND 

    @mb05.opacity = MOG::PIC_FOG3_OPA

    @mb07 = Plane.new

    @mb07.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_LEAF1)

    @mb07.z = MOG::PIC_LEAF1_PRIOR

    @mb07.zoom_x = MOG::PIC_LEAF1_ZOOMX 

    @mb07.zoom_y = MOG::PIC_LEAF1_ZOOMY    

    @mb07.blend_type = MOG::PIC_LEAF1_BLEND  

    @mb07.opacity = MOG::PIC_LEAF1_OPA 

    @mb08 = Plane.new

    @mb08.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::PIC_LEAF2)

    @mb08.z = MOG::PIC_LEAF2_PRIOR

    @mb08.zoom_x = MOG::PIC_LEAF2_ZOOMX 

    @mb08.zoom_y = MOG::PIC_LEAF2_ZOOMY    

    @mb08.blend_type = MOG::PIC_LEAF2_BLEND      

    @mb08.opacity = MOG::PIC_LEAF2_OPA    

    @bot = Sprite.new

    @bot.bitmap = Bitmap.new(160,100)

    @bot.x = MOG::T_B_X

    @bot.y = MOG::T_B_Y

    @bot.z = 9999

    @bot.opacity = 0

    @bot.bitmap.font.size = MOG::T_B_FONT

    @bot.bitmap.font.bold = true

    @bot.bitmap.draw_text(0, 20, 160, 64, MOG::T_B)

    @bot2 = Sprite.new

    @bot2.bitmap = Bitmap.new(160,100)

    @bot2.x = MOG::T_B_X

    @bot2.y = MOG::T_B_Y

    @bot2.z = 9998

    @bot2.opacity = 0

    @bot2.bitmap.font.size = MOG::T_B_FONT

    @bot2.bitmap.font.bold = true

    @bot2.color.set(0,0,0)

    @bot2.bitmap.draw_text(2, 22, 160, 64, MOG::T_B)

    @com = Sprite.new

    @com.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::COM + "_01")

    @com.z = 10000

    @com.opacity = 0

    @com.y = 300

   # @logo = Plane.new

   # @logo.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::LOGO_PIC)

   # @logo.z = 999999

   # @logo.opacity = 0    

     @time = 0

     @time_zoom = 0

     @time_music = 0

   # @time_logo = MOG::LOGO_TIME 

   # @logo_r = 0

    @rs = 0

    @mb01.visible = true      

    @mb02.visible = true  

    @mb03.visible = true  

    @mb04.visible = true  

    @mb05.visible = true  

    @mb07.visible = true  

    @mb08.visible = true  

    @com.visible = true  

    #@logo.visible = true

    @continue_enabled = false

    for i in 0..3

      if FileTest.exist?("Save#{i+1}.rxdata")

        @continue_enabled = true

      end

    end

    if @continue_enabled

      @command_window.index = 1

    else

      @command_window.disable_item(1)

    end

    Audio.bgm_stop

    Audio.me_stop

    Audio.bgs_stop

    if MOG::BGS_ON == true 

    Audio.bgs_play("Audio/BGS/" + MOG::BGS, MOG::BGS_VOL, 100)

    end

    Graphics.transition(MOG::TRANS_TIME, "Graphics/Transitions/" + MOG::TRANS_TITLE )

    loop do

      Graphics.update

      Input.update

      update

      if $scene != self

        break

      end

    end

    if MOG::DIS_MOV == true

    for i in 1..MOG::DIS_TIME

    @mb01.opacity -= MOG::DIS_PIC1_OPA      

    @mb02.opacity -= MOG::DIS_PIC2_OPA

    @mb03.opacity -= MOG::DIS_PIC3_OPA

    @mb04.opacity -= MOG::DIS_PIC4_OPA

    @mb05.opacity -= MOG::DIS_PIC5_OPA

    @mb07.opacity -= MOG::DIS_PIC_LEAF1_OPA

    @mb08.opacity -= MOG::DIS_PIC_LEAF2_OPA

    @com.opacity -= MOG::DIS_PIC2_OPA

    @mb01.ox += MOG::DIS_PIC1_OX

    @mb01.oy += MOG::DIS_PIC1_OY

    @mb02.ox += MOG::DIS_PIC2_OX

    @mb02.oy += MOG::DIS_PIC2_OY

    @mb03.ox += MOG::DIS_PIC3_OX

    @mb03.oy += MOG::DIS_PIC3_OY

    @mb04.ox += MOG::DIS_PIC4_OX

    @mb04.oy += MOG::DIS_PIC4_OY

    @mb05.ox += MOG::DIS_PIC5_OX

    @mb05.oy += MOG::DIS_PIC5_OY

    @mb07.ox += MOG::DIS_PIC_LEAF1_OX

    @mb07.oy += MOG::DIS_PIC_LEAF1_OY

    @mb08.ox += MOG::DIS_PIC_LEAF2_OX

    @mb08.oy += MOG::DIS_PIC_LEAF2_OY

    @mb01.zoom_x += MOG::DIS_PIC1_ZOOMX 

    @mb01.zoom_y += MOG::DIS_PIC1_ZOOMY 

    @mb02.zoom_x += MOG::DIS_PIC2_ZOOMX 

    @mb02.zoom_y += MOG::DIS_PIC2_ZOOMY 

    @mb03.zoom_x += MOG::DIS_PIC3_ZOOMX 

    @mb03.zoom_y += MOG::DIS_PIC3_ZOOMY 

    @mb04.zoom_x += MOG::DIS_PIC4_ZOOMX 

    @mb04.zoom_y += MOG::DIS_PIC4_ZOOMY 

    @mb05.zoom_x += MOG::DIS_PIC5_ZOOMX 

    @mb05.zoom_y += MOG::DIS_PIC5_ZOOMY 

    @mb07.zoom_x += MOG::DIS_PIC_LEAF1_ZOOMX 

    @mb07.zoom_y += MOG::DIS_PIC_LEAF1_ZOOMY 

    @mb08.zoom_x += MOG::DIS_PIC_LEAF2_ZOOMX 

    @mb08.zoom_y += MOG::DIS_PIC_LEAF2_ZOOMY

    @bot.opacity -= 10

    @bot2.opacity -= 10

    Graphics.update

    end

    end

    Graphics.freeze

    @command_window.dispose

    @mb01.dispose

    @mb02.dispose

    @mb03.dispose

    @mb04.dispose

    @mb05.dispose

    @mb07.dispose

    @mb08.dispose

    @bot.dispose

    @bot2.dispose

    @com.dispose

    #@logo.dispose

  end

  def update

    #@time_logo -= 1

    #if @time_logo <= 0

    #   @time_logo = 0

    #end   

    #if @logo.opacity < 30 and @logo_r == 1

    #   @logo.visible = false

    #   @logo.opacity = 0

    #   @logo.bitmap = RPG::Cache.title("")

    #end

    if @bot.opacity < 30 and @command_window.active == true

       @bot.visible = false

       @bot2.visible = false

       @bot.bitmap.draw_text(0, 0, 32, 32,"")

       @bot2.bitmap.draw_text(0, 0, 32, 32,"")

    end   

    #if @logo_r == 0 and @logo.opacity <= 250

    #@logo.opacity += 2   

    #elsif @time_logo <= 0  

    #@logo_r = 1

    #@logo.opacity -= 2

    @mb01.visible = true     

    @mb02.visible = true  

    @mb03.visible = true  

    @mb04.visible = true  

    @mb05.visible = true  

    @mb07.visible = true  

    @mb08.visible = true

    @com.visible = true

    @bot.opacity += 2

    @bot2.opacity +=  2

    Audio.me_fade(500)

    if @bot.opacity >= 255

       @bot.opacity = 255

       @bot2.opacity = 255        

    end  

    #end   

    if MOG::RAND_MUSIC == true and @logo_r == 1 and @rs == 1

    @rs += 1

    case rand(3)

    when 0

    Audio.bgm_play("Audio/BGM/" + MOG::MUSIC1, 100, 100)

    when 1

    Audio.bgm_play("Audio/BGM/" + MOG::MUSIC2, 100, 100)

    when 2  

    Audio.bgm_play("Audio/BGM/" + MOG::MUSIC3, 100, 100)

    end

    else    

    if @logo_r == 1 and @rs == 1

    $game_system.bgm_play($data_system.title_bgm)

    @rs += 1

    end  

    end      

    if @command_window.active == true

    @bot.opacity -= 5

    @bot2.opacity -=  5

    @bot.x -= 5

    @bot2.x += 5

    @com.opacity += 2

    if @com.y > 0

       @com.y -= 5      

    elsif @com.y < 0

       @com.y = 0

       @com.opacity = 255

    end

    end

    r = rand(100) + 150

    g = rand(100) + 150

    b = rand(100) + 150

    @command_window.update

    @time += 2

    @time_zoom += 0

    if @time_zoom > 0

       @time_zoom = 0

    end

    if @time_zoom > 0 and MOG::BACK_ZOOM == true

    @mb01.zoom_x += 0

    @mb01.zoom_y += 0

    if @mb01.zoom_x >= 0

       @mb01.zoom_x = 0

       @mb01.zoom_y = 0   

    end

    elsif MOG::BACK_ZOOM == true

    @mb01.zoom_x -= 0

    @mb01.zoom_y -= 0

    if @mb01.zoom_x <= 0

       @mb01.zoom_x = 0

       @mb01.zoom_y = 0   

    end

    end  

    @mb01.ox -= MOG::PIC_FD_OX

    @mb01.oy -= MOG::PIC_FD_OY

    @mb02.ox -= MOG::PIC_TEXTO_OX

    @mb02.oy -= MOG::PIC_TEXTO_OY

    @mb02.opacity += 2

    Graphics.frame_rate = MOG::PER

    if  @time < MOG::PIC_LEAF1_MOV and  MOG::PIC_LEAF1_RAND == true

    @mb07.ox += MOG::PIC_LEAF1_OX2

    @mb07.oy -= MOG::PIC_LEAF1_OY2

    else

    @mb07.ox -= MOG::PIC_LEAF1_OX1

    @mb07.oy -= MOG::PIC_LEAF1_OY1

    end  

    if  @time < MOG::PIC_LEAF2_MOV and  MOG::PIC_LEAF2_RAND == true

    @mb08.ox -= MOG::PIC_LEAF2_OX2

    @mb08.oy -= MOG::PIC_LEAF2_OY2

    else

    @mb08.ox += MOG::PIC_LEAF2_OX1

    @mb08.oy -= MOG::PIC_LEAF2_OY1

    end   

    if @time < MOG::PIC_FOG_MOV and  MOG::PIC_FOG_RAND == true

    @mb03.ox -= MOG::PIC_FOG_OX_02

    @mb03.oy -= MOG::PIC_FOG_OY_02  

    else

    @mb03.ox += MOG::PIC_FOG_OX_01 

    @mb03.oy -= MOG::PIC_FOG_OY_01     

    end    

    if @time < MOG::PIC_FOG2_MOV and  MOG::PIC_FOG2_RAND == true

    @mb04.ox -= MOG::PIC_FOG2_OX_02

    @mb04.oy -= MOG::PIC_FOG2_OY_02

    else

    @mb04.ox -= MOG::PIC_FOG2_OX_01

    @mb04.oy -= MOG::PIC_FOG2_OY_01 

    end

    if @time < MOG::PIC_FOG3_MOV and  MOG::PIC_FOG3_RAND == true

    @mb05.ox -= MOG::PIC_FOG3_OX_02

    @mb05.oy -= MOG::PIC_FOG3_OY_02

    else

    @mb05.ox -= MOG::PIC_FOG3_OX_01

    @mb05.oy -= MOG::PIC_FOG3_OY_01 

    end

    @bot.color.set(r,g,b)    

    if @time > 400

       @time = 0

    end        

    #if @rs == 0

    #Audio.me_play("Audio/ME/" + MOG::LOGO_ME, 100, 100)

    #@rs += 1

    #end

    #if @logo.opacity <= 100 and @logo_r == 1

    if Input.trigger?(Input::C) and @command_window.active == true

      case @command_window.index

      when 0  

        command_new_game

      when 1 

        command_continue

      when 2  

        command_shutdown

      end    

    elsif Input.trigger?(Input::C) and @command_window.active == false or

      Input.trigger?(Input::B) and @command_window.active  == false

      Audio.se_play("Audio/SE/" + MOG::T_B_SE)

      @command_window.active = true

    end 

    case @command_window.index

     when 0       

     @com.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::COM + "_01")    

     when 1       

     @com.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::COM + "_02")

     when 2       

     @com.bitmap = RPG::Cache.title(MOG::COM + "_03")    

     end

  end

  def command_new_game

    Audio.bgs_fade(800)

    $game_system.se_play($data_system.decision_se)

    Audio.bgm_stop

    Graphics.frame_count = 0

    $game_temp          = Game_Temp.new

    $game_system        = Game_System.new

    $game_switches      = Game_Switches.new

    $game_variables     = Game_Variables.new

    $game_self_switches = Game_SelfSwitches.new

    $game_screen        = Game_Screen.new

    $game_actors        = Game_Actors.new

    $game_party         = Game_Party.new

    $game_troop         = Game_Troop.new

    $game_map           = Game_Map.new

    $game_player        = Game_Player.new

    $game_party.setup_starting_members

    $game_map.setup($data_system.start_map_id)

    $game_player.moveto($data_system.start_x, $data_system.start_y)

    $game_player.refresh

    $game_map.autoplay

    $game_map.update

    $scene = Scene_Map.new

  end

  def command_continue

    unless @continue_enabled

      $game_system.se_play($data_system.buzzer_se)

      return

    end

    Audio.bgs_fade(800)

    $game_system.se_play($data_system.decision_se)

    $scene = Scene_Load.new

  end

  def command_shutdown

    $game_system.se_play($data_system.decision_se)

    Audio.bgm_fade(800)

    Audio.bgs_fade(800)

    Audio.me_fade(800)

    $scene = nil

  end

  def battle_test

    $data_actors        = load_data("Data/BT_Actors.rxdata")

    $data_classes       = load_data("Data/BT_Classes.rxdata")

    $data_skills        = load_data("Data/BT_Skills.rxdata")

    $data_items         = load_data("Data/BT_Items.rxdata")

    $data_weapons       = load_data("Data/BT_Weapons.rxdata")

    $data_armors        = load_data("Data/BT_Armors.rxdata")

    $data_enemies       = load_data("Data/BT_Enemies.rxdata")

    $data_troops        = load_data("Data/BT_Troops.rxdata")

    $data_states        = load_data("Data/BT_States.rxdata")

    $data_animations    = load_data("Data/BT_Animations.rxdata")

    $data_tilesets      = load_data("Data/BT_Tilesets.rxdata")

    $data_common_events = load_data("Data/BT_CommonEvents.rxdata")

    $data_system        = load_data("Data/BT_System.rxdata")

    Graphics.frame_count = 0

    $game_temp          = Game_Temp.new

    $game_system        = Game_System.new

    $game_switches      = Game_Switches.new

    $game_variables     = Game_Variables.new

    $game_self_switches = Game_SelfSwitches.new

    $game_screen        = Game_Screen.new

    $game_actors        = Game_Actors.new

    $game_party         = Game_Party.new

    $game_troop         = Game_Troop.new

    $game_map           = Game_Map.new

    $game_player        = Game_Player.new

    $game_party.setup_battle_test_members

    $game_temp.battle_troop_id = $data_system.test_troop_id

    $game_temp.battle_can_escape = true

    $game_map.battleback_name = $data_system.battleback_name

    $game_system.se_play($data_system.battle_start_se)

    $game_system.bgm_play($game_system.battle_bgm)

    $scene = Scene_Battle.new

  end

end
 

Thank you for viewing

HBGames is a leading amateur video game development forum and Discord server open to all ability levels. Feel free to have a nosey around!

Discord

Join our growing and active Discord server to discuss all aspects of game making in a relaxed environment. Join Us

Content

  • Our Games
  • Games in Development
  • Emoji by Twemoji.
    Top