Hello. Sorry if my English is not very good... I am Spanish, and I understand English quite well, but is difficult to me speak it. I will try to express my doubt as well as I can. If you speak Spanish: he puesto la traducción al español debajo.
Not so long ago I achieved the hero to walk as fast or slow as I want with this miniscript:
If I want to change the hero's speed, I just have to use the option "llamar script" ("call script" in English, I think), and put this: $game_player.velocidad(x) . I can put the numer I want where the "x" is, even decimal numbers. It is really easy and useful. I made a tutorial in Spanish to show how to do it. You can see it here if you want, and you can download the example too.
The problem is that I can replace the speed, but I can not add up or subtract it from a "base speed". I will put an example:
The "base speed" of the hero is "3.5". When he walks over the grass, I want the speed to be "0.4" less than before, so it should be "3.1". I can replace the speed to obtain the number I want. If you wear a pair of magic boots, your speed increases "0.8". That means your speed is "4.3". But... what happens if you wear your boots and you walk over the grass at the same time? You will have a "fight" with both speeds, "3.1" and "4.3". What I want is the speeds to be added up and subtracted, not to be replaced. If you subract "0.4" when the hero walks over the grass, and you add up "0.8" when he wear his boots, the speed will be "3.9", and that is what I want...
Do you understand it? Can anyone help me?
Thanks.
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Hace no mucho tiempo logré que el héroe caminara tan rápido o lento como yo quisiera gracias a este miniscript.
Si quiero cambiar la velocidad del héroe, sólo tengo que usar la opción "llamar script" y poner esto: $game_player.velocidad(x) . Puedo poner el número que quiera donde está la "x", incluso si son números decimales. Es muy fácil y útil. Hice un tutorial en español para enseñar cómo hacerlo. Puedes verlo aquàsi quieres, y puedes también descargar el ejemplo.
El problema es que puedo sustituir la velocidad, pero no puedo sumar o restarla de una "velocidad base". Pondré un ejemplo:
La "velocidad base" del héroe es "3.5". Cuando camina sobre la hierba, quiero que la velocidad sea "0.4" menos que antes, asàque deberÃÂa ser "3.1". Puedo sustituir la velocidad para obtener el número que yo quiera. Si te pones unas botas mágicas tu velocidad incrementa "0.8". Eso significa que tu velocidad es "4.3". Pero... ¿qué pasa si llevas las botas y caminas sobre la hierba al mismo tiempo? Tendrás una "pelea" entre las dos velocidades "3.1" y "4.3". Lo que quiero es que las velocidades sean sumadas y restadas, no sustituidas. Si restas "0.4" cuando el héroe camina sobre la hierba, y sumas "0.8" cuando lleva las botas, la velocidad será "3.9", y eso es lo que yo quiero...
¿Se entiende lo que digo? ¿Alguien puede ayudarme?
Gracias
Not so long ago I achieved the hero to walk as fast or slow as I want with this miniscript:
Code:
def velocidad(v)
@move_speed = v
end
If I want to change the hero's speed, I just have to use the option "llamar script" ("call script" in English, I think), and put this: $game_player.velocidad(x) . I can put the numer I want where the "x" is, even decimal numbers. It is really easy and useful. I made a tutorial in Spanish to show how to do it. You can see it here if you want, and you can download the example too.
The problem is that I can replace the speed, but I can not add up or subtract it from a "base speed". I will put an example:
The "base speed" of the hero is "3.5". When he walks over the grass, I want the speed to be "0.4" less than before, so it should be "3.1". I can replace the speed to obtain the number I want. If you wear a pair of magic boots, your speed increases "0.8". That means your speed is "4.3". But... what happens if you wear your boots and you walk over the grass at the same time? You will have a "fight" with both speeds, "3.1" and "4.3". What I want is the speeds to be added up and subtracted, not to be replaced. If you subract "0.4" when the hero walks over the grass, and you add up "0.8" when he wear his boots, the speed will be "3.9", and that is what I want...
Do you understand it? Can anyone help me?
Thanks.
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Hace no mucho tiempo logré que el héroe caminara tan rápido o lento como yo quisiera gracias a este miniscript.
Code:
def velocidad(v)
@move_speed = v
end
Si quiero cambiar la velocidad del héroe, sólo tengo que usar la opción "llamar script" y poner esto: $game_player.velocidad(x) . Puedo poner el número que quiera donde está la "x", incluso si son números decimales. Es muy fácil y útil. Hice un tutorial en español para enseñar cómo hacerlo. Puedes verlo aquàsi quieres, y puedes también descargar el ejemplo.
El problema es que puedo sustituir la velocidad, pero no puedo sumar o restarla de una "velocidad base". Pondré un ejemplo:
La "velocidad base" del héroe es "3.5". Cuando camina sobre la hierba, quiero que la velocidad sea "0.4" menos que antes, asàque deberÃÂa ser "3.1". Puedo sustituir la velocidad para obtener el número que yo quiera. Si te pones unas botas mágicas tu velocidad incrementa "0.8". Eso significa que tu velocidad es "4.3". Pero... ¿qué pasa si llevas las botas y caminas sobre la hierba al mismo tiempo? Tendrás una "pelea" entre las dos velocidades "3.1" y "4.3". Lo que quiero es que las velocidades sean sumadas y restadas, no sustituidas. Si restas "0.4" cuando el héroe camina sobre la hierba, y sumas "0.8" cuando lleva las botas, la velocidad será "3.9", y eso es lo que yo quiero...
¿Se entiende lo que digo? ¿Alguien puede ayudarme?
Gracias